D-vitamin rendelése

A D-vitaminról általában

(5/2)

A D-vitaminnak egyetlen fontos feladata van, ez pedig nem más, mint a bélből felvett kalcium kalciumsóit beépíteni a csontokba és a fogakba. Tehát a D-vitamin felelős azért, hogy csontjaink épek és egészségesek legyenek. Ezenkívül még szabályozzák a foszfor háztartásunkat is. D-vitamin nélkül nem létezik erős csontváz.

D-vitamin rendelése >

A D-vitaminról általában
 

A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, mely epe sók segítségével oldódik ki az élelmiszerekből és fehérjére van szükség ahhoz, hogy eljusson a májba, mivel a vizes vérben nem lehet zsíranyagot szállítani. A májból a D-vitamin a vesébe jut, ahol feltöltődik és ezután már tökéletesen megfelelő lesz arra. hogy beépüljön a csontokba. Felszívódását az A-vitamin nagyban javítja, tehát érdemes együtt fogyasztani őket.

D-vitamin egyéb hatásai

A D-vitamin természetesen nemcsak a csontjainkra hat. A csonterősítésen kívül még gondoskodik az idegrendszer megfelelő működéséről, segítségével nyugodtak, optimisták vagyunk (akárcsak a B-vitaminokkal). Ezenkívül fokozza a hormonképződést és javítja a vérkeringést. Méregtelenítő hatása is van, mivel a szervezet ólommentesítését látja el. De nem szabad elfelejtenünk megemlíteni azt sem, hogy a jó szívműködéshez, izomműködéshez és az immunrendszer megfelelő működéséhez is D-vitaminra van szükség.

Erre a zsírban oldódó vitaminra, amit kalciferolnak is hívnak, a gyerekek számára napi 5 mcg-ra, a felnőttek esetében 10 mcg-ra van szükség. Szerencsére szervezetünk is elő tudja állítani a bőrben, így D-vitamin elegendő mennyiségű napozással is pótolható. Persze ezzel óvatosan kell bánni: ne napozzunk 10-16 óra között, a fehér bőrűek kerüljék a tűző napot, stb. Ezenkívül rengeteg élelmiszerben megtalálható a D-vitamin. Először a csukamájolajból vonták ki, mivel ebben található meg a legnagyobb koncentrációban: 2 kávéskanálnyi mennyiség 240 mcg-ot tartalmaz. De kitűnő D-vitamin forrás a hering, a makréla, a lazac, a szardínia, a tonhal, a tej, a teljes kiőrlésű gabona, a tojás és még a máj is.

Azonban ha túl sok D-vitamint fogyasztunk, akkor megemelkedik a vér kalcium szintje és a többlet lerakódik. Természetesen ehhez a napi ajánlott mennyiség 100-250-szeresét kellene elfogyasztani.

Vélemények (2)

Lux Péter

2017. Aug 07.
Ami tetszik:nem szoktam beteg lenni
Ami nem tetszik:nincsen

Mindenkinek csak ajánlani tudom. Én nyáron is pótlom, lévén irodai munkát végzek és nem jutok elég napfényhez. Másnak is csak ezt tudom javasolni aki irodában dolgozik.

Zrmi1Sanyoka32

2020. Mar 21.
Ami tetszik:érdekes ismeretterjesztő
Ami nem tetszik:nincs ami ne tetszene

nagyon jó ismeretterjesztő